Jun 18, 2012

Dolly: Gajah


Salam semua... korang sehat x.. cci harap korang sume sehat2 la yer.. :) nampak x ape yg ade kat atas tu.. ehehe...

kalo korang g zoo korang ade x singgah tgk gajah yg besar n perkasa tu... mesti ade diantara korang yg suke atau pon x suke... tapi pada cci.. cci suke tgk gajah ni... bg cci dia nampak jinak n manja... tambah2 kalo ade baby....kalo korang nak tahu usia kandungan seekor gajah boleh mencecah selama 2 tahun.. lama kan... :) (ye la sbb bb dia kan besar), jangka hayat bagi usia seekor gajah pulak boleh bertahan selama 70tahun... ( cam manusia kan.. :),.. gajah jugak boleh menerima sebanyak 60 jenis arahan dari manusia... x hairan la bila kita tgk gajah kat sarkas leh buat ape yg disuruh.. dan ade yang pandai melukis....dan dia boleh minum sebanyak 80 gelen air sehari.. dan yang paling menarik skali anak gajah tidur baring... sweetkan...  cam baby.. eheheh... so inilah yg menarik tentang gajah... kalo nak tau lebih lanjut lagi korang leh google.. ^_^ babai.. wassalam....

◕‿◕✿ Terima Kasih singgah baca...kalo senang datangla lagi yer ✿◕‿◕

10 comments:

keri ikhwan said...

sin chan suka gajah.. gaajah.. gaajah haha
gajah purple comel gak

Cik Cempaka said...

wahhh dah mcm discovery channel..comel2

Kesuma Angsana said...

suak nengok dolly gajah tu cute hehe

Dysha.Pinkstudio◕‿◕✿ said...

tu la smpai bleh jd dukun tok plih sape mnang euro...huahua

Asyiqin Haulisah said...

gajah mmg comel pun. best dapat peluk.

CCICute Design said...

@keri ikhwan hahah... haahkan sinchan mmg ske gajah.. ops.. keri layan kartun tu ke.. cam x caye jerk.. :P

CCICute Design said...

@Cik Cempaka cc.. iye ke.. ehehe... ^_^ sekali sekala.. :P

CCICute Design said...

@Kesuma Angsana kesuma suka ke suak.. :P ma ceh... :P

CCICute Design said...

@Dysha.Pinkstudio◕‿◕✿ hahah.. tau x po..

CCICute Design said...

@Asyiqin Haulisah comel kan... ^_^ give me 5.. ^_^

 

Copyright © 2012 Reserved to Gerbang Perkahwinan (Doodle Blog)
Design by Ccicutedesign