Jan 2, 2014

Selamat Tahun Baru



hai korang.. lama botol cci x hupdated blog ni kan... herrmm... hampir penuh sawang da ni.. da nak kene cuci ngan vacum.. sawang naik bertingkek..tingkek...hakhakhak...
di kesempatan ini.. cci ingin ucapkan selamat tahun baru buat korang... da naik agi 1 tangga umur cci,, phewwww,,,, makin tua dah... ahahaha....muka pun naik kedut.. dodol gak yg x kedut2.... ahahha.... nama agi kartun ye tak... hakhakhak...hikssss...


Ape matlamat anda semua?

Tazkirah...
Jika tiada rezeki anak,
mungkin diberikan rezeki mertua yang baik.
Maka kita lebih bahagia dari mendapat anak
yang liar. 
----------------------
Jika tiada rezeki wang ringgit,
mungkin diberikan rezeki kesihatan.
Maka kita lebih bahagia dari kerisauan menjaga
harta dunia.
--------------------------
Jika tiada rezeki kereta mewah,
mungkin diberikan rezeki kenderaan yang jarang
menimbulkan masalah.
Maka kita lebih bahagia dari membayar
kerosakan yang mahal.
-----------------------
Jika tiada rezeki rumah yang besar,
mungkin diberikan rezeki makanan yang tidak
pernah putus.
Maka kita lebih bahagia dari si gelandangan.
-----------------
Jika tiada rezeki pasangan yang cantik,
mungkin diberikan rezeki pasangan yang baik
dan pandai menguruskan rumahtangga.
Maka kita lebih bahagia kerana hidup berteman
dan terjaga segala.
-------------------
Jika tiada rezeki jodoh,
mungkin diberikan rezeki umur ibu bapa yang
panjang.
Maka kita lebih bahagia dapat berbakti
sepenuhnya pada orang tua.
---------------------
Jika tiada rezeki hari ini, mungkin ada rezeki
yang lebih baik pada esok hari.
Maka kita lebih bahagia kerana rezeki yang tidak
dijangka.
------------
Bersabar. Bersyukur. Berusaha. Berdoa.
Bertawakal.
Hanya Dia, Allah Yang Maha Adil
Pinjam 1 minit, baca ayat ni 

"Hasbi Rabbi Jalallah..
Maafi Qalbi Ghairullah..
Nur Muhammad Salallah.. 

Laa ilaa ha ilallah 3x
Muhammadur Rasullullah" 

♥sebarkan kepada kawan & saudara mara.. Awak Akan Membuat Beribu , Malah Berjuta-Juta Org Berselawat Ke Atas Nabi Muhammad S.A.W

◕‿◕✿ Terima Kasih singgah baca...kalo senang datangla lagi yer ✿◕‿◕

9 comments:

fiqah hamed said...

Selamat Tahun Baru sis..lama x dtg sini..Teruskan melukis doodle yang comel2 lagi..^^

sha dhira said...

muhasabah malam.. okey, terkesan di hati.. mohon nak spread.. Selamat Menyambut Tahun Baru..

Keri Ikhwan said...

ingatkan dah lupa pasword blog haha.
rezeki tak semesti dalam bntuk materialistik.
gaji besar belum tentu rezekinya besar.
Allah maha adil

Shida Radzuan said...

selamat tahun baru kak ina :)

deno said...

selamat tahun baru kakcci^^

Anonymous said...

pokok pangkalnya kena bersyukur pada Allah :-)

#kartunster

Cik Kumbang said...

selamat tahun baru jga akak cci yg cantik & comel :)

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

lama da tgu di update.. pengertian rezeki tu luas, tidak [erlu taku kalau xda rezeki, Allah tahu yang terbaik untuk kita..

happy new chapter

Lisa seoby said...

selamat tahu baru kak cci ^^ moga azam tahun baru tercapai. terkesan jugak dengan entry ni hihi

 

Copyright © 2012 Reserved to Gerbang Perkahwinan (Doodle Blog)
Design by Ccicutedesign